طربسرای محبت، کنون شود معمور                   که طاق ابروی یار منش مهندس شد

پنجم اسفندماه، خجسته زادروز دانشمند بزرگ ایرانی و مهندس برجسته تاریخ علم این سرزمین، خواجه نصیرالدین طوسی، روز ملی مهندس نامگذاری شده است.‌‌

مهندسان به عنوان سرمایه های تخصصی کشور، قادرند با بهره مندی از قدرت تحلیل و تخصص خود در عرصه‌های علمی، جامعه را در رسیدن به توسعه همه جانبه و پایدار یاری نمایند .

شایستگی و توانمندي مهندسان ایرانی، امروز در جهان بر کسی پوشیده نیست و مهندسان توانمند ایرانی می توانند رسالت خود را در سازندگی، عمران و آبادانی ایران اسلامی به نحو احسن به مرحله اجرا در آوردند.

روز مهندس روز تجليل از استعداد، خرد ، توان و اراده منحصر بفرد ایران و ایرانی، روز پاسداشت خلاقیت، ابتکار، نوآوری و ابداع در عرصه اندیشه و عمل و روز گراميداشت پيشگامان پيشرفت و سازندگي در كشور است.

نتیجه و حضور مهندسان در هر جامعه ای توسعه و آبادانی آن جامعه خواهد بود و بخش غالبی از شاخص های توسعه هر جامعه ای ارتباط مستقیم با عملکرد مهندسان آن جامعه دارد. لذا جامعه مهندسی باید با مسئولیت پذیری و تلاش مضاعف، این موضوع را در جامعه نهادینه نماید.

مهندسان برای انجام رساندن مسئولیت های اجتماعی خود و تامین حقوق شهروندی هموطنان عزیزمان، ماموریت خاصی برعهده دارند و بایستی در ماموریت های عمرانی و سیاستگذاریهای لازم به نحوی عمل نمایند که حقوق شهروندی بطور کامل تامین گردد.

بی شک نقش بی بدیل مهندسان در زندگی مدرن امروز بر کسی پوشیده نیست و ما بر این باوریم که می بایست مردم را لایق بهترین مسکن و فضای شهری در جامعه دانست و زندگی در شهری زیبا، ایمن و ایده‌آل را حق مردم تلقی نمود. از این رو مهندسان باید در راستای تحقق نیازهای مردم عزیز استان اهتمام بورزند و اخلاق مهندسی، با دقت و حساسیت در زمان ارائه خدمات همواره مورد تاکید قرار گیرد.

در این روز، فرصت را مغتنم شمرده و ضمن تقدیر و تشکر از زحمات تلاش گران عرصه مهندسی کشور، این روز پرافتخار را به همه مهندسان متعهد ایران اسلامی به ویژه خانواده بزرگ سازمان نظام مهندسی استان بوشهر تبریک گفته و توفیقات روزافزون این قشر پرتوان را در کمک به توسعه و پیشرفت کشور از درگاه خداوند متعال خواستارم.