حضور رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بوشهر به همراه سایر مسئولین در مناطق زلزله زده

در پی وقوع حادثه تلخ زلزله در شهرستان دشتی از استان بوشهر بلافاصله سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بوشهر با هماهنگی اداره کل مدیریت بحران وارد عمل شد و گروه های مختلفی را برای عملیات امداد و کارشناسی آسیب های وارده به منطقه اعزام نمودند.

در اولین ساعات بامداد مورخ 21/1/92 نیز رئیس سازمان به همراه سایر مسئولین من جمله کمیته نظارت عالیه و گروه تخصصی عمران در منطقه حاضر شدند که ضمن ملاقات با جناب آقای حسنوند استاندار محترم، معاونت محترم عمرانی و مدیرکل دفتر فنی استانداری آمادگی کامل سازمان را جهت هرگونه کمک در این زمینه اعلام نمودند.

در بازدید از منطقه طبق مشاهدات مشخص گردید با توجه به سازه های غیر استاندارد و بدون رعایت جزئی ترین قوانین کنترل ساختمان، لطمات شدیدی به اماکن وارد گردیده است بطوریکه در اکثر ساخت و سازهایی که حتی حداقل مقررات مربوطه در آن رعایت شده کمترین صدمات را متحمل گردیده است. و تلفات جانی و مالی مربوط به احداث بنا به صورت سنتی و غالبا سنگ و گچ و یا دیوارهای ساخته شده بدون رعایت مقررات ملی می باشد.

خوشبختانه حضور نیروهای امدادی و کمک رسان از همان ساعات اولیه کاملا مشهود بود و از جمله اقدامات اولیه، باز نمودن گذرهای اصلی و فرعی را می توان نام برد که باعث سرعت در عملیات امدادرسانی گردیده است. بدیهی است گزارش مبسوط و تصویری به زودی در سایت جهت عزیزان قرار خواهد گرفت.