برگزاری مراسم قدردانی و اهدای جوایز برگزیدگان مسابقه طراحی ساختمان مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بوشهر

سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بوشهر جهت طراحی ساختمان مرکزی خود، برای رسیدن به یک مجموعه آموزشی – اداری – فرهنگی در زمینی به مساحت 3/1248 متر مربع با برگزاری مسابقه طراحی در سطح کشور اهداف و معیارهای گوناگونی را دنبال نمود که از آن جمله می توان به این موراد اشاره کرد:

– رعایت ضوابط معماری و شهرسازی شهر بوشهر.

 – خلاقیت و نوآوری در جهت تأمین اهداف و مضامین عالی معماری معاصر ایرانی – اسلامی (با دید بومی نگری).

 – توجه به شاخصه های اصلی معماری پایدار و مسائل اقلیمی و فرهنگی.

– توجه به تلفیقی از تکنولوژی روز ، مواد و مصالح نوین در صنعت ساختمان.

– تسهیل در استفاده از بخش های مختلف مجموعه و ارتباط مناسب بین واحدها.

 – توجه به مقوله بهینه سازی مصرف انرژی با استفاده از تکنولوژی های جدید و راهکار های سنتی و …

– در نظر گرفتن کلیه ضوابط مربوط به معلولین و جانبازان خصوصاً سطوح شیب دار.

– نمادین بودن بنا با توجه به عملکرد

این سازمان تا تاریخ 29/11/90 اقدام به جمع آوری آثار ارسالی جهت مسابقه مذکور نمود، که تا تاریخ فوق مجموعاً تعداد 51 اثر به دبیرخانه برگزاری مسابقه تحویل گردید.

سپس در تاریخ 02/12/90، جلسه داوری با حضور داوران برجسته ی کشوری، دکتر محمود گلابچی ، دکتر علی غفاری ، مهندس فرهاد احمدی، مهندس غلامرضا محسنی پور، مهندس ایوب نیازی و مهندس پرویز جمهیری نماینده هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بوشهر برگزار و از مجموع آثار ارسالی تعداد 8 اثر به عنوان آثار برتر شناخته شد که پارس گستر (مهندسان مشاور بستان یزد- آقای مجتبی فرهمند) رتبه ی برتر این مسابقه را به خود اختصاص داد. و اثرات دیگر به این ترتیب انتخاب شدند:

 گروه معماری سارا فرمانفرمایی- علی آل علی- اثر دوم

مشاورین نقش اندیشه پارس – اثر سوم

خانم سعیده نصرتی- اثر چهارم

آقای محمدصادق نصیری- خانم مینا حسنی-آقای محمد جمالی پور- اثر پنجم

آقای علی اصغر بهادری- خانم بیتا قهرمانی- اثر ششم

دفتر معمار فرآیند بنیان(آقای جعفر بزاز-آقای آرش پوراسماعیل- آقای کمال یوسف پور)-اثر هفتم

گروه طراحی معماری دراک(آقای محمدمهدی باغبانی – خانم ماهرخ بخشی)-اثرهشتم

پیرو این داوری و اعلام نتایج در سایت سازمان، مراسمی باشکوه جهت قدردانی و اعطای جوایز به 10 طرح برتر این مسابقه در محل مجتمع فرهنگی هنری بوشهر با حضور مسئولین استانی از جمله مهندس زارعی مدیر کل دفتر فنی استانداری، محمدی باغملایی رئیس شورای شهر بوشهر، دکتر ماحوزی نائب رئیس شورا، مهندس فروزانی معاون عمرانی شهرداری، مهندس سعید جوکار رئیس گروه نظام مهندسی اداره کل راه و شهرسازی و جمعی از مسئولین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بوشهر و مهندسین عضو سازمان، دو نفر از داوران بومی استان برگزار شد.

 

 

 

 

پس از قرآن و سرود جمهوری اسلامی مهندس علیرضا سنایی دشتی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بوشهر ضمن عرض خیرمقدم به مسئولین، مهندسین و مدعوین خصوصا برگزیدگان مسابقه ی طراحی ساختمان مرکزی سازمان توضیحاتی در خصوص خرید زمین و نحوه ی برگزاری داوری و انتخاب طرح های برتر دادو از همکاری کلیه ی مسئولین استان و بندر بوشهر در این زمینه تقدیر و تشکر نمود و درباره ی روند تغییر کاربری و اخذ تراکم توضیحاتی مبسوط ارائه کرد.

 

سپس مهندس زارعی به سخنرانی پرداخت. و در ادامه مهندس فروزانی نظرات خود را در خصوص دستاوردهای مثبت چنین مسابقاتی در سطح استان بیان نمود.

 

پس از آن، مهندس ایوب نیازی به نمایندگی از داوران این مسابقه به بیان نحوه ی داوری این مسابقه پرداخت و از مسئولین شورای شهر، استانداری و شهرداری خواست تا سازمان نظام مهندسی ساختمان را در مراحل اداری و اجرایی ساخت این ساختمان که به عنوان یک نماد معماری در استان محسوب می گردد یاری رساند. وی بیانیه ی داوری را نیز برای مدعوین عنوان نمود.

در پایان از طرح های برگزیده با لوح تقدیر وجوایز نقدی تقدیر به عمل آمد و از داوران متخصص که در این مسابقه سازمان را یاری نموده بودند قدردانی گردید.

 

ضمنا شایان ذکر است نمایشگاهی از آثار طرح های برتر در نگارخانه ی مجتمع فرهنگی هنری بوشهر در همان زمان برگزار گردید که با استقبال چشمگیر مهندسین و مسئولین و دانشجویان معماری همراه بود.