پنجمین نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان ،
پایگاهی برای تبادل نظر کارشناسان این صنعت

امروزه مهندسان ساختمان همواره در جستجوی تکنولوژی های نوین ساختمانی و بهره مندی از اینگونه مزایا هستند. پنجمین نمایشگاه صنعت ساختمان استان بوشهر که در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی بوشهر در تاریخ 18 دی ماه سال جاری با حضور مهندس اسماعیل مرحمتی سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گشایش یافت، یکی از این فرصت ها بود که با استقبال نه چندان چشمگیر از جانب مردم و مهندسین این رشته روبرو شد.
در 47 غرفه این نمایشگاه کالاهایی از جمله کاشی، سرامیک، تاسیسات گرمایشی و سرمایشی، اسکلت ساختمان های پیش ساخته، شیرآلات، در و پنجره های دو جداره و درهای ضد سرقت و حتی نشریات مربوط به تاسیسات و ساختمان به نمایش گذاشته شد. هفت شرکت از استان و بقیه شرکت ها از شیراز، اصفهان، تهران، یزد و کرج، تولیدات خود را در این نمایشگاه عرضه کردند. سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بوشهر نیز به عنوان یکی از قوی ترین و فعال ترین نهادهای صنفی و تخصصی کشور، که امروزه توانسته است نقش مهمی در صنعت ساخت و ساز را به خود اختصاص دهد و به پاسداشت فعالیت های شرکت های مربوط به زمینه ی ساخت و ساز، در این نمایشگاه حضور به عمل رسانید.

در حاشیه ی این نمایشگاه مسئولین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بوشهر، مهندس علیرضا سنائی دشتی ریاست سازمان، مهندس حمید پورحیدر نائب رئیس اول سازمان، مهندس راویان دبیر هیئت مدیره سازمان، مهندس جهانمرد عضو هیئت مدیره سازمان، مهندس علیرضا صبوری فرد مدیر اجرایی سازمان و مسئولین کمیته ها و گروه های تخصصی و دیگر مسئولین سازمان از غرفه های موجود در این نمایشگاه بازدید نموده و نمایندگان این شرکت ها، با توضیحات مربوطه کالاهای خود را به ایشان معرفی کردند.

همچنین غرفه ی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بوشهر در این نمایشگاه نیز، همه روزه از ساعت 15 تا 21 پذیرای علاقه مندان و فعالان حوزه ساخت و ساز و مهندسین گرامی بود.

نمایشگاه صنعت ساختمان که در این چند روز پایگاهی برای تبادل نظر کارشناسان، مهندسان، فعالان عرصه ی مذکور و همچنین تولید کنندگان مصالح ساختمانی محسوب می شد، در تاریخ 22 دی ماه سال جاری به کار خود پایان داد.

 

مهندس علیرضا سنائی دشتی ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بوشهر، ضمن بازدید از این نمایشگاه اظهار امیدواری کرد برگزاری چنین نمایشگاه هایی بتواند گامی ارزشمند را در راستای ارتقاء سطح کیفیت ساخت و ساز در استان بوشهر بردارد.

 

مهندس حمید پورحیدر نائب رئیس اول سازمان ضمن تشکر از برگزار کنندگان این نمایشگاه، یکی از جایگاه هایی که می تواند محصولات کارخانه های استان را به دست اندرکاران ساختمان بویژه مهندسین معرفی نمود نمایشگاه های صنعت ساختمان دانست.

وی به دلیل استقبال کم شرکت ها و کارخانه ها اظهار تاسف کرد و افزود: امید است در آینده از چنین جایگاه هایی که باعث پویایی هرچه بیشتر صنعت ساخت و ساز و رونق بیش از پیش کارخانه ها می شود، استقبال چشمگیرتری گردد.

مهنس فرزاد جهانمرد نائب رئیس دوم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بوشهر و رئیس کمیته تخصصی مکانیک سازمان در خصوص برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان عنوان نمود: برگزاری نمایشگاه استانی ملی و بین المللی نقش بسزایی در ارتقاء فرهنگ عمومی و تخصصی جامعه دارد و دانش و مهارت های افراد بازدید کننده را افزایش می دهد.

وی یکی دیگر از ارزش های برگزاری نمایشگاه های تخصصی را ایجاد سهولت در دسترسی آحاد جامعه و متخصصین بر آخرین فن آوری ها و تکنولوژی های روز دنیا و جامعه توصیف کرد.

رئیس کمیته تخصصی مکانیک سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بوشهر افزود: فراهم شدن این دسترسی سبب بهبود و ارتقاء سطح کیفی زندگی مردم خواهد شد و کاهش هزینه ها را به دنبال دارد.

مهندس جهانمرد خاطر نشان کرد: بازدید از نمایشگاه تخصصی، این امکان را فراهم می کند که در یک فضای محدود امکان دسترسی مقایسه و انتخاب محصول مورد نیاز فراهم گردیده و این مهم، قطعا آسایش و آرامش افراد را به همراه خواهد داشت.

نائب رئیس دوم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بوشهر با نگاه ویژه ای که به نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان داشت گفت: برگزاری نمایشگاه های تخصصی، این فرصت را برای شرکت ها و NGO های تخصصی فراهم می کند که با استفاده از فضای آزمایشگاه و با برگزاری دوره های تخصصی – آموزشی، آخرین تکنولوژی های روز دنیا به بحث گذاشته شود.

وی با تاکید بر این موضوع افزود: برپایی چنین نمایشگاه هایی، نقش مهمی در آموزش های روز دنیا دارد.