بازدید مهندس سید مهدی هاشمی از سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بوشهر

در 23 خرداد ماه سال جاری مهندس سید مهدی هاشمی – رئیس کل سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور- برای بازدید از سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بوشهر به این استان سفر کرد. در نشستی که وی با مهندس سنایی دشتی –ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بوشهر- و اعضای هیئت مدیره داشت، ابتدا مهندس سنایی ضمن عرض خوشامد به آقای مهندس هاشمی، تاریخچه ی تشکیل سازمان نظام را برشمرد و آمار اعضای سازمان را به تفکیک رشته ارائه نمود. وی همچنین عملکرد هیئت مدیره که شامل: تعامل بسیار خوب با دستگاه های مرتبط با ساخت و ساز خصوصا اداره کل مسکن و شهرسازی و شهرداری، شرکت در جلسات استاندارد مصالح، کمک به شهرداری، مسکن مهر، تعامل نزدیک با مرکز آموزش فنی و حرفه ای در زمینه استفاده از کارگران ماهر، دفاتر نمایندگی سازمان، دفتر کنترل و نظارت گاز، مکانیزاسیون سیستم اداری و مالی، تخفیف ویژه در تعرفه ها جهت خانواده شهدا، مستمری گیران کمیته امداد امام و بهزیستی و بافت فرسوده و خیرین مسکن ساز، کمک به ورزش استان، آموزش مهندسین، فعالیت های رفاهی – ورزشی و کسب مقام های کشوری در زمینه ورزش و … را برشمرد.

مهندس سنایی دشتی نظارت، اجرا، کارگران ماهر و آموزش دیده را از اهداف اصلی سازمان بیان کرد. وی در این خصوص گفت: نظارت مهمترین محوری است که سازمان مدنظر قرار داده و بعد از آن دفاتر نمایندگی و مسکن مهر است که از جمله اهداف اصلی سازمان محسوب می گردد. وی استان بوشهر را در زمینه ی گاز استانی جوان تلقی کرد و خاطر نشان کرد حرکت سازمان در زمینه ی گاز حرکتی رو به جلو بوده است. وی سازمان نظام مهندسی استان بوشهر را مشکل گشای شرکت گاز عنوان کرد. آقای مهندس سید مهدی هاشمی – رئیس کل سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور- ضمن ابراز رضایت از سفر به استان، استان بوشهر را دارای پرحجم ترین پروژه های عمرانی دانست که روند مهاجرت را بصورت معکوس درآورده است و این موضوع را بهترین فرصت برای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان دانست که بر پروژه های عمرانی اثرگذار بوده و جهت ارتقاء سطح و روند پروژه های عمرانی برای سایر استان ها الگوسازی نماید و در پروژه های مذکور دخالت و مشاورت بکند بطوریکه سازمان برای دستگاه های اجرایی مشاوره ی فنی ارائه نمایند. وی علاوه بر بحث کیفی و کمی مهندسین، بحث انسجام مهندسین را نیز عنوان نمود و یادآور شد که مهندسین باید دارای حمیت باشند و خود را دارای شان و جایگاه ویژه ای بدانند.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشور در زمینه ساختمان سازمان عنوان نمود: که ساختمان سازمان طوری طراحی شود که نماد فرهنگ، مدیریت، اقتصاد، ایمنی و مهندسی باشد. وی همچنین به ارجاع اجرای آیتم های برنامه سال 1390 سازمان نظام کشور به استان ها به منظور جلب مشارکت بیشتر استان ها در برنامه های سازمان اشاره نمود.مهندس هاشمی سرمایه گذاری را برای پتانسیل های موجود چه در سطح ارتقا کیفی نیروهای موجود و چه جذب نیروهای جدید ضروری دانست.

 و در ادامه جلسه ای با حضور ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در دفتر مهندس جهانبخش استاندار بوشهر برگزار گردید. در این جلسه که با حضور مسئولین سازمان تشکیل شد، مهندس سید مهدی هاشمی ضمن ابراز رضایت از تعامل موجود بین سازمان نظام مهندسی استان و دیگر مسئولین از دامنه امور عمرانی استان به عنوان رتبه اول در کشور یاد کرد و پتانسیل سازمان را با توجه به 2200 نفر عضو بسیار مطلوب ارزیابی کرد و اظهار امیدواری کرد این پتانسیل بصورت بالفعل در خدمت استان و خدمات رسانی به کشورهای حوزه خلیج فارس علی الخصوص کشور قطر که استان بوشهر به عنوان معین آن در نظر گرفته شده است استفاده شود.

سپس استاندار بوشهر به مهندس هاشمی اعلام نمود نظر به تعداد مهندسین موجود در استان، حضور ایشان در پروژه های مختلف بایستی موثرتر بوده و ارگان های مختلف در استفاده از آن سعی و تلاش نمایند. مهندس سنایی دشتی ریاست سازمان استان نیز ضمن تشکر از تعامل ایجاد شده بین ارگان های مختلف استان از حضور مهندس نصوری –معاونت محترم عمرانی- و مهندس مقاتلی –ریاست مسکن و شهرسازی استان- و شهردار بوشهر در این زمینه تشکر نمود و آمادگی سازمان را جهت ارائه خدمات در نقاط مختلف استان اعلام کرد.

مهندس مقاتلی ضمن ارائه نقطه نظرات خود از همکاری مناسب بین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و سازمان مسکن و شهرسازی یاد کرد.

در بعد از ظهر همان روز جلسه ای با حضور مهندس سید مهدی هاشمی و مهندس علیرضا سنایی دشتی ریاست سازمان استان و مسئولین سازمان با حضور جانشین سپاه امام صادق (ع) و مهندس پوربهی رئیس سازمان بسیج مهندسین برگزار گردید. در این جلسه موارد مختلف همکاری دو سازمان و نکات مختلفی مورد تبادل نظر قرار گرفت و مهندس پوربهی در زمینه ارائه خدمات مختلف توسط مهندسین بسیجی و ارائه خدمات مختلف و تشکیل کلاس های مختلف آموزشی با همکاری سازمان نظام مهندسی مطالب مختلفی را مطرح نمود.