«روابط عمومی خانه مردم و تریبون سازمان است»

در عصر ارتباطات و در دورانی که با توسعه شبکه های ارتباطی و رسانه ها، موضوع اطلاع رسانی در همه عرصه ها پیشتاز است، جایگاه روابط عمومی، اهمیتی دوچندان یافته به طوری که حصول موفقیت فردی و جمعی و تداوم حضور در حوزه عمومی و فعالیت‌های تخصصی به نقش آفرینی و عملکرد روابط عمومی وابسته است.
در چنین شرایطی که شبکه های اجتماعی و فضای مجازی، تمامی مرزها و فاصله های زمانی و مکانی را درنوردیده، اهمیت ارتباطات و روابط عمومی، جایگاه و نقش کلیدی این هنر- صنعت بیش از پیش نمایان می شود.
روابط عمومی نه به عنوان یک نهاد تشریفاتی و اجرایی بلکه به عنوان یک نهاد مشورتی و تخصصی تاثیرگذار در ارتقا و پیشرفت هر سازمانی جایگاه ویژه‌ای دارد به گونه ای که در عصر حاضر روابط عمومی را نمی‌توان صرفاً به عنوان ابزاری برای مدیریت قلمداد کرد، بلکه باید آن را فلسفه مدیریت دانست. ارتباطات اثربخش و کارا جوهره روابط عمومی است و مدیران امروزی اگر مهارت ارتباط با جامعه، ذینفعان، مشتریان و کارکنان را در چارچوب هنر روابط عمومی نیاموخته باشند، بخش عظیمی از مدیریت آنان رنگ ناکارآمدی به خود می‌گیرد.
مسلماً نامگذاری مناسبتی به عنوان روز ارتباطات و روابط‌ عمومی (27 اردیبهشت) و گرامیداشت هفته ای به همین نام، گویای اهمیت و نقش‌آفرینی این حرفه در دنیای معاصر است و از این رو هدف‌گذاری در این حوزه فرصت مغتنمی را فراهم می‌کند تا همه بخش‌های جامعه به ویژه روابط‌ عمومی‌ دستگاه‌ها و نهادهای مختلف ارتباط منسجم و کارآمدی با افکارعمومی داشته باشند.

اینجانب ضمن عرض تبریک این روز به یکایک فعّالان عرصه روابط عمومی، به خصوص به همکاران خود در حوزه روابط عمومی سازمان های نظام مهندسی ساختمان، که با الهام از هم افزایی، هم اندیشی ، همسویی ، با صداقت ، شجاعت و امانت در جهت انجام رسالت خطیر خود بدون هیچ چشم داشتی فعالیت می کنند تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

 

سید سعید علم بلادی

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان

استان بوشهر