مراسم تودیع هیئت مدیره چهارم و معارفه هیئت مدیره پنجم

روز پنجشنبه مورخه 7/8/88 در سالن اجتماعات اداری استانداری بوشهر ،مراسم تودیع هیات مدیره چهارم و معارفه هیات مدیره پنجم با اجرای سعید نوذری مسئول روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بوشهر برگزار شد.

این جلسه با حضور دکتر غلامرضا هوایی، مدیر کل امور مقررات ملی ساختمان وزارت مسکن و شهر سازی ،حال و هوای دیگری داشت.از دیگر مسئولین و افراد حاضر در جلسه می توان به مهندس ابوطالب شفقت استاندار ،مهندس مسعود نصوری، معاون امور عمراني استانداري ، علی مقاتلی رئيس سازمان مسكن و شهرسازي استان،فرمانداران،شهرداران،خبرنگاران صدا و سیما و همچنین مطبوعات استان بوشهر، مهندسین و هیات مدیره دوره چهارم و پنجم اشاره کرد.

این مراسم در یک فضای دوستانه با تلاوتی چند از کلام الله مجید آغاز و با صحبتهای رئيس سازمان مسكن و شهرسازي استان ادامه یافت.مهندس علی مقاتلی افزود: سازمان نظام مهندسي ساختمان استان بوشهر يك هزار و 522 نفر عضو دارد كه براي انتخاب اعضاي جديد هيئت مديره آن 59 نفر ثبت نام كردند؛ از اين شمار 51 نفر واجد شرايط كانديداتوري شركت در انتخابات شناخته شدند كه در دوازدهم مرداد ماه امسال انتخابات با سلامت برگزار شد.

وي اظهار داشت: از مجموع اعضاي سازمان نظام مهندسي ساختمان استان بوشهر 612 نفر شركت، كه اعضاي جديد را براي مدت سه سال انتخاب كردند.

مهندس مقاتلي يادآور شد: دربين اعضاي جديد هيئت مديره سازمان نظام مهندسي ساختمان استان بوشهر هفت نفر هستند كه سه نفر آنان داراي تحصيلات و مدرك مهندسي عمران، دو نفر برق و تاسيسات و رشته‌هاي معماري و شهرسازي نيز هر كدام يك نفر عضو دارند.

سپس استاندار بوشهر نظرات خود را مبنی بر نوع فعالیت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بوشهر بیان نمود و افزود:بايد با رعايت اصول در فرايند ساخت و ساز، آموزش و فرهنگ سازي، براي ارتقاي سطح دانش و بينش شهروندان به مقوله ايمن سازي از تكرار حوادث تلخ، كه افزون بر خسارت زياد اقتصادي، جان هزاران نفر از شهروندان را نيز مي گيرد جلوگيري كرد.

وي با تاكيد بر رعايت مقررات ملي ساختمان افزود: اعضاي سازمان نظام مهندسي ساختمان ،در تنظيم گزارش كارشناسي خود نسبت به كيفيت ساخت و سازها چنان عمل كنند كه مرجع صدور حكم به راحتي اقدام كند.

در ادامه رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بوشهر، ضمن تشکر از حضور مسئولین و اعضای حاضر در جلسه،حضورآنان درکنار سازمان نظام مهندسی ساختمان را، نشانه عملکرد مثبت این سازمان عنوان کرد و افزود:در استانهای دیگر بین سازمان نظام مهندسی ساختمان ، و مدیریت کلان استانها، ارتباط بسیار نزدیکی برقرار بود،و تاثیر این ارتباط بر ارتقاء وضعیت،نظارت و فرهنگ ساخت و ساز دیگر استانها بسیار مشهود بود. ما هم تلاش فراوان کردیم تا این ارتباط برقرار و اهمیت موضوع مشخص تر و این جایگاه بیشترشناخته شود.

طبیعتا با توجه به رشد اقتصادی و صنعتی می بینیم که ساخت و ساز ها رشد چشمگیری داشته ،در گذشته این انگیزه ها در استان کمتر بود،اما بحمدلله با ایجاد شرایط مناسب سرمایه گذاری ،ساخت و ساز در استان بوشهر، جایگاه اصلی خودش را پیدا کرد.

مهندس علیرضا سنایی دشتی تصریح کرد:روشی که مردم اغلب از آن اطلاع دارند، روش ساخت و ساز است در صورتیکه امروزه کیفیت ساخت و ساز ها به ارتفاع و طبقات،وابسته شده ،یقینا نیروهای متخصص خود را می طلبد، و سازمان نظام مهندسی ساختمان همواره این دغدغه را داشته است که در این راستا وظیفه خودش را انجام دهد. بنابراین با بررسی و کارشناسی دقیق، محورهایی را برای فعالیت پیوسته و اثرگذار، مشخص نموده و هدف گذاری کوتاه مدت و بلند مدت مناسب، برای به نتیجه رسیدن این محور ها نیز، برنامه ریزی شده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بوشهر با تاکید بر نظارت دقیق مهندسین متخصص عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان ،که شرایط آموزشهای مداوم برای به روز شدن اطلاعاتشان در سازمان، به صورت مستمر، و زیر نظر کمیته آموزش، فراهم است،افزود : تلاش کرده ایم با مدیریت و برنامه ریزی برای حضور مهندسین ناظر، همواره باعث رواج و رعایت اصول ساخت وساز واستاندارد های لازم صنعت ساختمان در استان بوشهر باشیم.

مهندس سنایی دشتی، در ادامه افزود: اگر مردم برای انجام هر گونه ساخت و ساز، سلسله مراتب را به دقت دنبال کنند و با مراجعه به سازمان نظام مهندسی ساختمان مرحله به مرحله امور مربوطه را پیگیری نمایند،این سازمان نیزدر صورت مشاهده هرگونه تخلف ،امکان پیگیری و اقدام لازم را خواهد داشت.

این جلسه با صحبتهای ،معاون امور عمراني استانداري ادامه پیدا کرد.

مهندس مسعود نصوری بر اطلاع رسانی دقیق به مردم تاکید کرد و افزود:اگر مردم با نوع فعالیتها و نقش سازمان نظام مهندسی در کاهش مشکلات خاص ساخت ساز ، آشنا شوند، هرگز برای حضور در سازمان نظام مهندسی ساختمان تعلل نخواهند کرد. معاون عمرانی استانداری بوشهردر پایان ، بر اهمیت حضور فعال سازمان نظام مهندسی ساختمان بوشهر در تصمیم گیری های استان و همچنین تشکیل کارگروه های تخصصی، حضور موثر در فرایند ساخت و ساز، ارتقاء مهندسی با باز نگری مجدد مهندسی ، هویت بخشی و پر رنگ کردن سیمای شهری و اجرای جدی مبحث 19 مقررات ملی ساختمان تاکید کرد.

آخرین سخنران جلسه دکتر غلامرضا هوايي بود. مدیر کل امور مقررات ملی ساختمان وزارت مسکن و شهر سازی اهل گناوه استان بوشهر و از افتخارات استان وکشور محسوب می شوند .ایشان بیان داشت:

رعايت مقررات ملي ساختمان موجب ايمني و ارزش افزوده اقتصادي ملك و آسايش زندگي مي‌شود و اجراي آن به تناسب بازخورد مثبتي كه براي ساختمان دارد هزينه ريالي ندارد.

اين مقام مسئول اضافه كرد: اعضاي سازمان نظام مهندسي ساختمان بايد با آموزش و فرهنگ‌سازي به گونه‌اي عمل كنند كه رعايت اصول فني و استفاده از مهندس ناظر در ساخت بنا در جامعه نهادينه شود.

دکترهوايي ادامه داد: آموزش و ارتقاي علم مهندسي از وظايف نظام مهندسي است.

این جلسه تودیع و معارفه دو ساعت و سی دقیقه به طول انجامید و پس از آن دکتر هوایی و هیات همراه ،از سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بوشهر بازدید نمودند.