مصاحبه رئیس سازمان نظام مهندسی استان با برنامه صبحگاهی رادیو بوشهر

صبح روز سه شنبه 20 مهر ماه 1388 راس ساعت 7:40، مهندس سنایی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بوشهر، طی مصاحبه ای با برنامه سلام بوشهر رادیو، به مناسبت هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی، به نقش استاندارد سازی ساختمان در کاهش آسیب به هنگام بروز بلایای طبیعی اشاره کرد و افزود:

مدیریت ساخت و ساز کشور، عناصر مختلفی را در این زمینه تعریف کرده است که مهمترین آن در بخش خصوصی سازمان نظام مهندسی ساختمان می باشد. با مراجعه مردم، عوامل دخیل در استاندارد، بصورت برنامه ریزی شده و خودکار در اختیار آنان قرار خواهد گرفت، زیرا حداقل بیست مبحث در این سازمان تعریف شده است که مهندسین شاغل در این امر، بایستی آنها را رعایت کنند.

مهندس سنایی در پاسخ به سئوال خبرنگار و گزارشگر تحلیلی برنامه "سلام بوشهر"، درباره صدور دفترچه های فنی ملکی و تأثیر در دوام و قوام بنا، در بلایای طبیعی، افزود: هر کالایی که به مصرف کننده ارائه می شود بایستی مشخصات آن نیز به او گفته شود، تا وی بتواند شناخت کافی از آن بدست آورد و با دید باز حرکت کند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان با اشاره به هزینه های بالای ساخت و ساز، شناخت ویژگی های ساخت بنا را از مهمترین عوامل عنوان کرد و افزود: با صدور شناسنامه فنی و ملکی کلیه اطلاعات بنا از زمان ساخت، در چهار رشته معماری، عمران، مکانیک و برق مورد ارزیابی، نقد و بررسی و توجه قرار می گیرد وحتی عوامل دخیل در ساخت و ساز آن معرفی می شوند، که خریدار با خیالی راحت و تسلط کامل بر شرایط بنا، تصمیم گیری کند.

در پایان مهندس سنایی، با اشاره به اینکه حضور پررنگ مردم باعث شده، که در شهرهای مختلف استان بوشهر درخواست تاسیس نمایندگی داشته باشیم، از مردم استان بخاطر اطمینانی که به سازمان نظام مهندسی ساختمان دارند سپاسگذاری نمود.

روابط عمومی سازمان