عطف به بند 7 صورتجلسه شماره 68 مورخ 06/09/1401 هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بوشهر و تفاهم نامه انجام گرفته در جهت اجرایی شدن حساب واسط و تعلق اصل به همراه سود حاصل از انباشت وجوه حق الزحمه نظارت مهندسان به شخص مهندس لازم است جهت افتتاح گروهی حساب مهندسان به لینک زیر مراجعه و با مطالعه فرم افتتاح حساب واسط به نام شخص مهندس، نسبت به تایید و افتتاح حساب اقدام نمائید.

 

لینک تعهدنامه حساب واسط

توضیحات تکمیلی افتتاح حساب واسط
مراحل افتتاح حساب واسط و عملکرد آن
با کسب اجازه از مهندس ناظر حساب واسط با ویژگی های زیر توسط بانک مرجع افتتاح می گردد:
صاحب حساب: مهندس ناظر
نوع حساب: سپرده کوتاه مدت
حق برداشت: حق برداشت و واریز وجه به حساب واسط با سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بوشهر است.
سود حساب: سود حاصل از حساب سپرده کوتاه مدت (حساب واسط) به شخص مهندس ناظر تعلق می گیرد.
توضیحات: نظر به اینکه مهندس ناظر قبل از ارائه گزارش پیشرفت کار، حق برداشت وجه از حساب را ندارد، در مکانیزم حساب واسط حق برداشت از حساب واسط در اختیار سازمان است و وجوه برداشتی از حساب واسط صرفا جهت واریز به حساب اصلی شخص ناظر یا حساب مبدا قابل اعمال می باشد.
رویه سابق
تاکنون بر اساس رویه موجود، حق الزحمه ی نظارت ساختمان توسط مالک به حساب سازمان نظام مهندسی ساختمان استان واریز می گردید و بر اساس قانون، در ازای ارایه خدمات توسط ناظرین محترم و ارائه ی گزارش پیشرفت فیزیکی ساختمان طی چند مرحله مبالغ مربوط به نظارت پروژه ها از حساب سازمان به حساب شخص مهندس ناظر واریز می گردید.
رویه جدید
بنا بر تصمیم هیات دوره نهم، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بوشهر در حال فراهم آوردن زیر ساخت های لازم جهت فعال سازی مکانیزم حساب واسط مهندسین است. در رویه جدید پس از واریز وجوه حق الزحمه ی نظارت به حساب سازمان نظام مهندسی ساختمان توسط مالک، در زمان تعیین ناظر و امضا قرارداد نظارت فی مابین ناظر ساختمان و مالک درصد حق نظارت ساختمان به حساب واسط مهندس ناظر واریز می گردد. این حساب قابل برداشت توسط مهندس ناظر نمی باشد و همزمان با پیشرفت ساختمان و ارسال گزارش مرحله ای مبالغ مربوطه با اجازه سازمان نظام مهندسی از حساب واسط مهندس ناظر برداشت و به حساب شخصی ایشان واریز می گردد. حساب شخصی مهندس ناظر همان حسابی است که تاکنون وجوه حق الزحمه مهندسین به آن حساب واریز میگردیده است. با اجرایی شدن مکانیزم حساب واسط سود سپرده کوتاه مدت و سایر مزایای حاصل از وجوه موجود در حساب واسط مهندس ناظر، به شخص ایشان تعلق می گیرد.