به کلیه اعضاء محترم حقیقی و حقوقی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بوشهر

با سلام

احتراماً به استحضار می رساند به موجب مصوبه جلسه شماره174 هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بوشهر ، کنترل امور نظارت از تاریخ این ابلاغ به شیوه جدید و با استفاده از زیر ساخت الکترونیک تدوین شده تحت عنوان (سکانت) صورت خواهد پذیرفت سامانه مذکور با هدف  ساماندهی امور نظارت پروژه های ساختمانی استان بوشهر و در جهت بهینه و هدفمند سازی روند نظارت مضاعف تدوین گردیده است و مطابق این مصوبه :

الف : اجرای این شیوه کنترل نظارت مضاعف جهت پروژه های نظارتی از تاریخ 10-6-1397 در کل استان الزامی می باشد . این شیوه نامه نظارت مضاعف کلیه ساختمانهای در حال نظارت ، اعم از موضوع قرارداد جدید یا پروژه جاری و در حال ساخت ، را شامل می گردد .

ب : وصول گزارش های مصوب از طریق این زیر ساخت مبنای محاسبه درصد پیشرفت کار و پرداخت حق الزحمه نظارت مهندسین ناظر خواهد بود .

پ : به منظور استفاده از سکانت و ارسال گزارشهای نظارتی موضوع ابلاغ حاضر لازمست نظار گرامی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بوشهر ضمن مطالعه راهنمای این سامانه که فایل آن در سایت سازمان قابل دسترسی می باشد ، موارد ذیل را اکیدا مد نظر قرار دهند :

  1. انجام بازدید منظم و مستمر از ساختمان به منظور انجام تکالیف نظارتی توسط ناظر و ارائه گزارش پیشرفت پروژه های تحت نظارت در مقاطع تعیین شده در این شیوه نامه با استفاده از این سامانه .
  2. گزارش های مورد تائید و الزام در قالب این زیر ساخت افزون بر گزارش های نظارتی ارسالی به شهرداری می باشد .
  3. ناظر ساختمان در هنگام ارسال گزارش، لازمست با مجری ساختمان جهت قابل رویت نگه داشتن جبهه کاری و عندالزوم متوقف نمودن عملیات اجرایی در مقطع کاری مورد نظر، هماهنگی های لازم را به انجام رساند.
  4. در صورت مشاهده مشکل در کار اجرا شده، ناظر ساختمان انجام اصلاحات لازم را از مجری ساختمان تقاضا و تا رفع کامل ایرادات می بایست گزارشهای مربوطه را از طریق سامانه به سازمان ارائه نماید.
  5. ارسال گزارش جهت ساختمانهایی که در ابلاغ این شیوه نامه عملیات اجرایی آن به پایان رسیده است ممنوع می باشد.
  6. جهت ساختمانهایی که در زمان ابلاغ این شیوه نامه عملیات اجرایی آن در حال انجام بوده و بخشهایی از آن اجرا شده اند،ناظر مربوطه موظف است ظرف حداکثر یک ماه از تاریخ ابلاغ شیوه نامه گزارش پایان مرحله مربوط به قسمت های اجرا شده را با درج عبارت « قبل از ابلاغ سکانت اجرا گردیده است» از طریق سکانت به سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بوشهر ارسال نماید.انجام این مهم جهت تعیین درصد پیشرفت واقعی پروژه های در حال اجرا الزامی بوده و مسئولیت عواقب ناشی از عدم ارسال گزارش بر عهده مهندس ناظر می باشد.
  7. نتیجه بازرسی کمیته کنترل نظارت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بوشهر رافع و نافی مسئولیتها و تعهدات ناظر ساختمان نبوده و در هر حال ناظر پروژه در خصوص مسائل نظارتی پروژه پاسخگو می باشد. این بند از بدیهیات است و در مقررات سازمان مورد تاکید قرار گرفته است .
  8. با توجه به فراهم بودن زیر ساخت دسترسی به اینترنت در پهنه استان ، ناظرینی که به هر دلیلی امکان استفاده از این زیر ساخت را ندارند جهت رفع اشکالات و پاسخ به سوالات خود در زمینه فنی به شماره 92 – 33334090-077 داخلی 156  ودر مورد خدمات مهندسی به شماره های داخلی 133 و137تماس بگیرند

با سپاس از همکاری اعضاء محترم سازمان

 

دانلود نرم افزار سکانت جهت اندروید

دانلود نرم افزار سکانت جهت IOS

 *** شناسه کاربری هر عضو حقیقی، کد ملی ایشان و رمز عبور ۱۲۳۴ می­باشد ***