قابل توجه مهندسین ناظر محترم شهرستان گناوه

 

پیرو جلسه مورخ 11 /08/ 1396 درشهرستان گناوه و با موضوع معرفی سامانه کنترل نظارت(سکانت) مراتب را به شرح ذیل به آگاهی می­رساند. شایسته است ناظرین گرامی که در شهرستان گناوه ناظر پروژه فعال می­باشند، با مطالعه و رعایت کامل موارد مندرج در این ابلاغ اقدام فرمایند. ضمناً امکان استفاده داوطلبانه از این سامانه جهت مهندسین دارای کار نظارتی در بوشهر نیز فراهم می­باشد.

  • از تاریخ 7 /09/ 1396 ارسال گزارش­های مستمر نظارتی مطابق جدول ذیل از طریق سکانت جهت ناظرین محترم الزامی می باشد.       مجدداً یادآوری و تاکید می­گردد که ارسال گزارش­های مورد نیاز شهرداری کماکان الزامی بوده و ارسال گزارش از طریق سکانت افزون بر گزارش­های شهرداری مورد نیاز است.

مکانیک

فونداسیون
مسیر لوله کشی و جانمایی مخازن
جانمایی داکت­های تاسیساتی تکرار شونده
لوله کشی تهویه، فاضلاب، آب باران تکرار شونده
لوله کشی آب و آتش نشانی تکرار شونده

عمران

گودبرداری
فونداسیون
ستون­ها و دیوارهای سازه­ای تکرار شونده
سقف تکرار شونده

برق

بررسی حریم، جانمایی چاه ارت و آسانسور
لوله گذاری برق و جریان ضعیف تکرار شونده
سیم کشی برق و جریان ضعیف تکرار شونده
کابل کشی برق و جریان ضعیف
خط بندی تابلوها و نصب تجهیزات برق و جریان ضعیف
تست و راه اندازی

معماری

فونداسیون
دیوارچینی تکرار شونده
اجرای نما
نازک کاری تکرار شونده
  • شناسه کاربری هر عضو حقیقی، کد ملی ایشان و رمز عبور 1234 می­باشد که اکیداً توصیه می­گردد اعضاء محترم پس از اولین ورود نسبت به تغییر رمز عبور خویش اقدام فرمایند. شرکتهای حقوقی نیز می­توانند با استفاده نام کاربری که از روی شماره نظام مهندسی پس از حذف علائم “-” و “H” بدست می­آید، و رمز عبور پیشفرض 1234 به سامانه ورود نمایند.
  • در هنگام ارسال گزارش یک مرحله از ساختمان و در بخش “نوع گزارش“، در صورتی که عملیات اجرایی در مرحله مورد نظر در حال انجام است، “پیشرفت مرحله” و در صورتی که گزارش ارسالی شما آخرین گزارش مرحله مزبور است “پایان مرحله” را انتخاب نمایید. ارسال گزارش پایان مرحله در زمان مقرر الزامیست.
  • در صورت ارسال گزارش “پیشرفت مرحله” حداکثر تا 48 ساعت بعد، ارسال گزارش مجدد از سمت ناظر ممکن نخواهد بود و پس از طی مدت انتظار، امکان ارسال گزارش از سمت ناظر مجدداً فعال خواهد گردید. بنابراین در خصوص ارسال گزارش­ها لازمست مدیریت لازم از جانب ناظرین گرامی صورت پذیرد تا در ارسال گزارش­های بعدی با مشکل مواجه نگردند.
  • در صورت ارسال گزارش “پایان مرحله” از سوی ناظر، ارسال گزارش مجدد از سمت ایشان ممکن نخواهد بود و پس از طی مدت انتظار تنها در صورت عدم تایید گزارش از سوی کنترل کننده، ناظر مجدداً امکان ارسال گزارش خواهد یافت. لازم به ذکر است که تایید گزارش­های ارسالی ناظر توسط سازمان، از مسئولیت ایشان در قبال پروژه نکاسته و همواره ناظر در قبال مسائل نظارتی پروژه پاسخگو خواهد بود.
  • در هنگام ارسال گزارش، ترجیحاً یک و حداکثر سه تصویر مناسب و گویا از جبهه یا مرحله کاری مورد نظر به گزارش الصاق گردد. اکیداً توصیه می­گردد که تصاویر همزمان با ارسال گزارش و با استفاده از دوربین تلفن همراه گرفته شده و از محل پروژه به سامانه ارسال گردند.
  • ارسال گزارش صرفاً برای فعالیت­هایی که از زمان این ابلاغ در حال اجرا بوده­اند مجاز بوده و بایسته است از ارسال گزارش برای فعالیت­ها و یا ساختمانهایی که قبل از ابلاغ استفاده از سکانت پایان یافته­اند اکیداً خودداری گردد. عدم رعایت موضوع تخلف محسوب گردیده و موجب برخورد قانونی با ناظرین خاطی خواهد گردید.
  • زمان ارسال گزارش باید به گونه­ای باشد که فرصت لازم جهت سرکشی و بازرسی کار را در اختیار کمیته کنترل نظارت سازمان نظام مهندسی ساختمان قرار دهد. بنابراین لازمست ناظر پروژه هماهنگی­های لازم با مجری جهت قابل رویت نگه داشتن کار به مدت حداقل 48 ساعت را به انجام رساند.
  • ناظرین محترم ساختمانها لازمست وجود نقشه دیجیتال پروژه تحت نظارت خود در سکانت را تحقیق نموده و در صورت وجود نقشه، آن را با نقشه چاپ شده و تایید شده توسط سازمان مطابقت دهند و در صورت وجود هرگونه اختلاف مراتب را به سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بوشهر منعکس نمایند.
  • ناظرین محترم لازمست در سکانت وجود آدرس ملک مورد نظر بر روی نقشه GoogleMap را نیز بررسی نموده و در صورت مشاهده هرگونه عدم مطابقت آدرس با محل ملک، مراتب را جهت پیگیری و اصلاح به سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بوشهر منعکس نمایند.

 

 

دانلود نرم افزار سکانت جهت اندروید

دانلود نرم افزار سکانت جهت IOS