به گزارش روابط عمومی سازمان تفاهم نامه ای فی مابین شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر و سازمان نظام مهندسی با موضوع عملیاتی نمودن شیوه نامه اجرایی نظارت بر طراحی و اجرای استاندارد تأسیسات برق کلیه اماکن بر اساس مباحث مقررات ملی ساختمان و مقررات اجرایی وزارت نیرو در مهرماه سال جاری منعقد گردید.

عقد این تفاهم نامه در راستای استفاده از توان تخصصی مهندسان و مجریان جهت طراحی ، نظارت، و اجرای استاندارد تأسیسات برق داخل کلیه اماکن و ایجاد زیرساخت مناسب برای مصرف بهینه برق و اطمینان از کاهش سطح خطر مشترکین و عموم جامعه می باشد.

مهندس احمد زارعی ، رئیس نظام مهندسی ساختمان بوشهر با اشاره به این تفاهم نامه گفت: امیدوارم با اجرایی شدن آن شاهد مصرف بهینه از برق شبکه و در نهایت بهبود وضعیت اجرای تاسیسات برقی  باشیم.

وی اظهار داشت: با اجرای این تفاهم نامه نظارت بر طراحی و اجرای استاندارد تاسیسات برق ساختمان ها با هدف تحول در مصرف برق بهینه عملیاتی خواهد شد.

وی بیان کرد: یکی از مهمترین مزیت های این تفاهم نامه بررسی و برآورد بار ساختمان ها از سوی مهندسین برق نظام مهندسی است که موجب استفاده بهینه از ظرفیت مفید شبکه و در نهایت صرفه جویی در مصرف برق با توجه به لزوم بهره مندی از اقتصاد مقاومتی است.

وی با اشاره به این که اجرای این تفاهم نامه، منافع بلند مدت اقتصادی را به همراه خواهد داشت افزود: نحوه برآورد بار ساختمان ها، دستورالعمل تعیین زمین پست، اجرای سیستم ارت، حریم های شبکه های برق ، نظارت بر تابلو کنتوری و الزامات قانونی و آسانسور به این ناظران آموزش داده خواهد شد.

وی افزود در راستای این شیوه نامه سازمان نظام مهندسی ساختمان آموزش مجریان تجربی تاسیسات برقی را آغاز نموده و از تاریخ 96/8/1 آنرا اجرا خواهد کرد.