بنام یگانه معمار هستی

سوم اردیبهشت که به مناسبت گرامیداشت زادروز شیخ بهایی اندیشمند و معمار ایرانی، روز معمار نامگذاری شده، فرصت مناسبی برای عمیق‌تر اندیشیدن به نقش و منزلت معماری در گذشته و زمان معاصر و کوشش در جهت رسیدن به جایگاه واقعی آن می‎ باشد.

مهندسی معماری که از ریشه عمران و آبادانی می آید، یادآور اوج شکوه و زیبایی اندیشه و هنر درخشان ایرانی و تداعی بخش ابتکار، خلاقیت، نوآوری و واقعیت گرایی در ساختن تمدن و فرهنگ غنی و ارزشمند ایران زمین است که ریشه در حکمت الهی دارد و ابداعات خاص معماری الهام بخش شکوه و جاوادنگی حق تعالی است.
آثار هنرمندان معمار به عنوان نهادهای ارزشمند فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی یک کشور شناخته می شود و تمدن های تاریخی و باستانی امروزه از طریق آثار و ابنیه معماری که بجای مانده اند، شناخته می شوند.

روز معمار روز زرین نکوداشت مردمی ترین هنر این سرزمین کهن است، مردمی که هزاران سال در اقلیم های گوناگون این دیار هنر را به شگرف ترین گونه ممکن با تمدن و فرهنگ آمیخته اند و امروز، تبریک بر شما معماران که میراث داران آن هنر نیاکان هستید.

اینجانب از طرف خود و اعضای هیئت مدیره سازمان، ضمن تبریک این مناسبت به جامعه فرهیخته مهندسین معمار استان بوشهر، بر خود واجب میدانم از نقش برجسته و غیر قابل انکار مهندسین معمار که همواره تلفیقی از هنر، علم و عشق را در آثارشان به نمایش می ‎ گذارند، قدردانی نمایم.

 

سید سعید علم بلادی

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بوشهر