آیین تکریم اعضای هیات مدیره دوره هشتم و معارفه هیات مدیره دوره نهم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بوشهر روز دوشنبه با حضور علی اصغر فراتی نماینده وزارت راه و شهرسازی، فرزاد رستمی مدیرکل راه و شهرسازی و سید محمود دستغیبی مدیرکل دفتر فنی استانداری بوشهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی نظام مهندسی ساختمان استان بوشهر، مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر در این آیین گفت: همکاری و تعامل بیشتر سازمان نظام مهندسی ساختمان با دستگاه‏های مرتبط برای کنترل ساختمان، نظارت بر حسن خدمات مهندسی ارائه شده بویژه در سطح شهرستانها، توسعه خدمات مهندسی به تمام شهرهای استان با همکاری استانداری و شهرداری‎ها، استفاده از ظرفیت سازمان نظام کاردانی ساختمان و بنیاد مسکن در اولویت هیات مدیره جدید سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بوشهر باشد.
فرزاد رستمی افزود: تشکیل نشست و کارگروه‌های مختلف با دستگاه‏های مرتبط با ساخت و ساز مانند بنیاد مسکن، فنی و حرفه‏ای، شهرداری، اداره کل استاندارد باید از دیگر اولویت‏های فراروی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بوشهر است.
وی بیان کرد: به منظور رشد و ارتقا دانش فنی مهندسان همچون گذشته برگزاری دوره‏های آموزشی با جدیت و اهتمام ویژه برگزار شود.
رستمی ادامه داد: حفظ شان و جایگاه مهندسی در جامعه و ترویج و توسعه اخلاق هندسی بسیار حائز اهمیت است که اعضای هیات مدیره جدید باید این مهم را به طور ویژه در دستور کار قرار دهند.
وی عنوان کرد: امسال با الکترونیکی شدن فرایند انتخابات میزان استقبال از انتخابات سازمان نظام مهندسی استان بوشهر 138 درصد افزایش پیدا کرد که این گامی مهم در راستای پیشبرد اهداف عالیه سازمان بود.
رستمی در ارتباط با طرح جهش تولید مسکن نیز اظهار کرد: قطع به یقین با تصمیم‏‎های جدیدی که گرفته شده ساخت و ساز رونق بسیار خوبی خواهد گرفت که سهمیه استان بوشهر نیز در مجموع 51 هزار واحد مسکونی است.
وی یادآور شد: از این میزان برای سال نخست سهمیه استان حدود 13 هزار واحد است که عمده زمین موردنیاز این واحدها تامین شده است.
رستمی یادآور شد: ثبت نام در طرح جهش ملی مسکن از 28 مهر آغاز شده که تا 28 آبان ماه تداوم دارد.
وی ادامه داد: اکنون کارهای اولیه استعلام‏ها برای احراز صلاحیت پنج سال سابقه سکونت افراد در حال انجام است که 2 هفته بعد از 28 آبان نیز واجدان شرایط احراز می‏شوند.
رستمی اظهار کرد: در پرداخت تسهیلات طرح جهش ملی مسکن برنامه پیشنهادی جدید وزارت راه و شهرسازی برای مراکز استان‏ها با جمعیت بیش از یک میلیون نفر 400 میلیون تومان و برای سایر مرکز استان‏ها 350 میلیون تومان برای سایر شهرستان‏ها نیز300 میلیون است که در شورای عالی مسکن مصوب شده است.
وی گفت: نرخ سود تسهیلات طرح جهش ملی مسکن نیز احتمال داده شده این نرخ برای دهک‎های درآمدی مختلف باشد تا از این طریق برای خانواده‏های کم درآمد از مح اعتبارات دولتی تامین شود.
رستمی بیان کرد: با این شرایط استقبال زیادی از ساخت مسکن می‏شود و از سازمان نظام مهندسی ساختمان انتظار می‏رود همکاری لازم را در اجرا طرح جهش ملی مسکن داشته باشد.

مدیرکل دفتر فنی استانداری بوشهر نیز گفت: در نظام مهندسی ساختمان استان بوشهر در چند سال گذشته اقدام‌های خوبی انجام شده که مربوط به دوره‌های متعدد است.
سید محمود دستغیبی افزود: نوآوری همراه با افزایش کنترل و کیفیت سازی بسیار حائز اهمیتدر حوزه نظام مهندسی ساختمان بسیار حائز اهمیت است اما چیزی که منجر پذیرش بهتر آن از سوی مردم می‏‌شود فرایندهای کار است.
وی ادامه داد: مردم باید احساس کنند با ورود به فرایند این کار دغدغه طولانی شدن روند پیش روی آنها قرار نگیرد تا بخوبی از فریندهای این حوزه استقبال شود.
دستغیبی اظهار کرد: الزامات نظام مهندسی شاید مردم با اجبار آن را بپذیرند ولی بازخود خوبی برای سازمان ندارد و باید با فرهنگ‏سازی مردم بدون نیاز به حضور ناظر، خود را ناظر بر ساختمان خود فرض کنند.
وی افزود: همچنین با ایجاد یک رویکرد جدید خدمات سازمان نظام مهندسی ساختمان به تمام شهرهای استان تعمیم داده شود.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان در استان بوشهر گفت: هیات مدیره دوره هشتم این سازمان هیاتی بدون کمترین حاشیه ممکن توانست خدمات قابل توجهی به جامعه هدف سازمان ارائه کند.
سید سعید علم بلادی افزود: در طی این سه سال گذشته سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بوشهر دستاوردهای قابل توجهی داشت که از اهم آنها می توان تعامل با اداره مالیاتی و تسویه بیش از ۱۶ میلیارد تومان بدهی سازمان به اداره مالیاتی بود.
وی ادامه داد: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بوشهر در راستای شفاف سازی مالی در سه سال پیاپی به عنوان نخستین سازمان نظام مهندسی ساختمان در کشور اقدام به حسابرسی کرد که استقبال خوب مهندسان از این موضوع و نبود کمترین مشکل خاصی در روند بررسی اسناد مالی سازمان از مهم ترین دستاوردها در فرایند حسابرسی و ایجاد شفافیت در امور مالی سازمان بود..
علم بلادی اظهار کرد: در شاخص نوشتن بودجه نیز سازمان نظام مهندسی ساختمان در کشور رتبه نخست کسب کرد که در این بین شاید نکته قابل توجه بررسی و تایید این بودجه در کمترین زمان ممکن در کمیسیون بودجه شورای مرکزی سازمان اتفاق افتاد.
وی افزود: در مبحث شیوع کرونا که از اواخر سال 98 رخ داد علی رغم همه تهدیدها فرصتی شد تا 75 تا 80 درصد از خدمات سازمان الکترونیکی و از مراجعات شهروندان محترم و مهندسان به سازمان به میزان بسیار زیادی کاسته شود.
علم بلادی اظهار کرد: در این ایام همچنین با اجرا سخت گیرانه پروتکل های بهداشتی تنها 2 نفر از کارکنان به کرونا مبتلا شدند و هیچگونه اختلالی نیز در خدمات رسانی سازمان به جامعه هدف ایجاد نشد.
علم بلادی افزود: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بوشهر در حال حاضر حدود پنج هزار و 700 نفر عضو دارد که در تعامل و رایزنی صورت گرفته با بانک های عامل پرداخت تسهیلات به 2 هزار و 500 نفر از اعضای سازمان محقق شد که براساس ارزیابی ها شمار دریافت کنندگان تسهیلات در این دوره نسبت به ادوار گذشته رشد پنج برابری تجربه کرده است.

روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بوشهر