در راستای اهداف هیئت مدیره سازمان در جهت شفاف سازی مصوبات خود برای رؤیت اعضا محترم سازمان، اهم مصوبات جلسه شماره 87 مورخه 99/03/07 مدیره سازمان به شرح ذیل اعلام می گردد:

  • رئیس سازمان گزارش برگزاری جلسه شورای مرکزی و جلسه روسای سازمانها و بحث ایشان در جلسه در ارتباط با نحوه محاسبات مالیات مهندسان و کم بودن درآمد سازمان‌ها را گزارش داد.
  • نامه شماره 26/6/8192 مورخ 99/03/07 استانداری بوشهر در ارتباط با ساعات کاری ادارات قرائت شد.
  • به اتفاق آراء، با برگزاری جلسات کمیسیون ها، کارگروه ها و کمیته های سازمان به صورت کنترل شده و با رعایت فاصله اجتماعی با نظارت مدیر اجرایی موافقت شد.
  • نامه شماره 22/99/1935 مورخ 99/01/30 اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر در ارتباط با زیر سیستم الکترونیکی صدور و تمدید پروانه اشتغال به کار مهندسی قرائت و به اتفاق آراء، با کلیات نامه موافقت شده و مقرر گردید که در ارتباط با جزئیات و از جمله بار مالی انجام مورد مذکور، در هیئت رئیسه تصمیم‌گیری شود.
  • نامه مورخ 99/02/28 مشاور حقوقی سازمان در ارتباط با تعلیق شناسه ملی سازمان قرائت و توضیحاتی در این مورد ارائه گردید.
  • نامه شماره 993/1/500 مورخ 99/03/03 مدیر اجرایی با موضوع پیشنهاد نصب میکروفون مناسب در سالن جلسات مطرح که به اتفاق آراء، با انجام آن تا سقف هشتاد میلیون تومان موافقت شد.
  • نامه شماره 993/1/308 مورخ 99/02/14 مدیر اجرایی در پاسخ به بند ۴ صورتجلسه شماره ۷۴ مورخ 98/12/04 هیئت مدیره در خصوص نامه شماره 984/3/35 مورخ 98/11/29 رئیس شورای انتظامی قرائت و موارد زیر تصویب گردید:

الف- با چک لیست های پیوست موافقت شده و مقرر گردید که پس از گذشت ۴ تا ۶ ماه از اجرای آزمایشی، در صورت لزوم بازنگری و اصلاح شود.

ب- به چکرهای سقفهای نوین، معادل دو برابر تعرفه مصوب، کماکان نیز پرداخت شود.

ج- تعداد چکرهای این نوع سقفها افزایش پیدا کند. کمیسیون تخصصی عمران، ۵ تا ۷ نفر را پیشنهاد نماید.

 

د- با همکاری کمیسیون تخصصی عمران و کمیته آموزش، نفرات مذکور، توسط مدرس مربوطه، دوره آموزش ویژه کنترل طراحی سقفهای نوین را با هزینه سازمان گذرانده و سپس به امر کنترل طراحی این نوع سقفها بپردازند.

و- با هماهنگی کمیسیون تخصصی عمران و کمیته آموزش، دوره های طراحی و نظارت سقف های نوین برگزار شده و همچنین با هماهنگی اداره کل راه و شهرسازی استان، اولویت نظارت ساختمان های دارای چنین سقفهایی، با مهندسانی باشد که دوره مذکور را گذرانده اند.

  • مقرر گردید آقای مهندس ظروفچیان با هماهنگی با کمیته بتن، امکان الزامی نمودن استفاده از بتن آماده و همچنین آزمایش بتن در تعداد ساختمان های بیشتر را با توجه به ظرفیت کارگاه های مجاز تهیه بتن استاندارد و آزمایشگاه های مجاز تست مقاومت فشاری بتن را بررسی و به هیئت مدیره جهت تصمیمات لازم در هر دو مورد، ارائه نماید.
  • با توجه به مشاهده عدم جمع آوری پلاستیک زیر سقف های بتنی و نوین پس از اجرای کامل آن و اجرای سقف کاذب در زیر آن و در نتیجه، باقی ماندن پلاستیک های مذکور در زمان بهره برداری و به طور کلی، خطر سرایت آتش سوزی از پلاستیک مذکور به دیوارها و سقف های کاذب، مقرر گردید که توسط کمیته نظارت مضاعف، مورد مذکور بررسی و در ساختمانهای مربوطه کنترل شود. همچنین مورد مذکور به صورت پیامک و درج در سایت، به اطلاع کلیه ناظرین عمران و معماری برسد.